Online piacvezető, avagy az adatvezérelt marketing nyomában

Online piacvezető, mint fogalom az internetes marketing világában

Alapvetően úgy gondolom, hogy napjainkba elképesztően elterjedt az online marketing és tulajdonképpen abszolúte ez uralja a teljes társadalmat. Nyilván hozzá vagyunk szokva, hogy hajdanán még igen is számított az, hogy mondjuk milyen szájról- szájra terjedő híre vagy egy cégnek, vagy éppen milyen mutatókkal, statisztikákkal rendelkezik, melyet valószínűleg komoly munkával épített fel az évek során. Természetesen nem azt állítom, hogy ez napjainkra abszolút kihalt, hiszen ez igencsak egy meredek állítás lenne, melybe úgy hiszem abszolút nem tisztem beleállni. De annyi bizonyos, hogy ahhoz, hogy a mai világban online piacvezető legyél, nem feltétlen kell, hogy olyan hírneved legyen, mint mondjuk a COCO CHANNEl—nek, vagy a HUGO BOSS-nak, ugyanis bizonyos marketing trükkökkel, úgy hiszem minden túlzás nélkül állíthatom, hogy a semmiből is viszonylag hamar lehetséges maradandót alkotni.

Bár úgy hiszem első körben szintén nem tisztem azt állítani, hogy tulajdonképpen bárki képes még a sárból is várat építeni, elnézést a nem ide illő szóhasználatért, de valahol ez az igazság. Ami igencsak elkeserítő, hiszen a régi időken (mondom ezt úgy, mintha ahogyan a nagyszüleink szoktak beszélni) valósággal tenni kellett azért, hogy felkapjanak és mondjuk a termékünk vagy a szolgáltatásunk piacvezetővé váljon.

Mi kell az online piacvezető pozícióhoz?

Valahogyan nekem az a benyomásom, hogy ahhoz, hogy online piacvezető legyen valaki erre, mintha nem is lenne szükség, mintha tényleg csak a marketing és a pénz irányítana mindent, gyakran igencsak a minőség rovására. Valahol úgy gondolom, hogy bizony amióta létezik az online dimenzió, sokkalta nagyobb hazugság lett minden és valójában bárki azt állíthat, hazudhat magáról, illetve minden dolgáról bármit, amit csak akarhat így akár a vállalkozásáról és a termékeiről is. Számomra ezért rendkívül hiteltelenek az úgynevezett infuencerek által reklámozott dolgok, hiszen valljuk be, sok influencer a pénzért tulajdonképpen a leghiteltelenebbül is képes az arcát adni egy termékhez kizárólag azért, hogy a bevétele meglegyen. Persze ez szép és jó, hiszen valamiből nyilvánvalóan neki is meg kell élnie. Én csupán azzal nem értek egyet, hogy mindezt teljes mellszélességgel, mint a hitelesség nagykövetei vállalják, és bizony valljuk be a sok butuska követő, csak azért, mert szereti az influencer személyét, kiad pénzt azért, mert megbízik abban, hogy az illető csakis hitelesen nyilatkozik egy adott termékről. Pedig ez igencsak necces, hiszen valljuk be onnantól fogva, hogy pénz, bevétel és megélhetés a tét nehéz független véleményt alkotni, természetesen tisztelet a kivételnek, mert egészen biztos vagyok benne, hogy akadnak olyan kivételek, akik tényleg azok mellett, amiket reklámoznak, hitelesen foglalnak álláspontot. Már csak azért is akartam ezt feltétlenül megjegyezni, mert jómagam is ismerek személyesen ilyen embert aki influencerként csakis olyan termékeket hajlandó reklámozni, amikkel maximálisan meg van elégedve. De valljuk be igencsak ritka az ilyen.

Online piacvezető, avagy a mai marketing vállalkozók szemszögéből

Úgy hiszem az előbbiekben igen csak kritikus hangvétellel sikerült megfogalmaznom, hogy pontosan mi is a bajom az online piacvezetővel, mint olyannal, abban az esetben ha influencerekre és hasonló taktikákra építi a vállalkozása felfuttatását. Ugyanakkor úgy gondolom, hogy mindenképpen érdemes a másik oldalt is tüzetesebben megvizsgálnunk. Ugyanis míg vásárló szemmel abszolút negatívnak minősül ez a jelenség, addig a másik szemszögből, vagyis a szolgáltató illetve eladó szemszögéből, abszolút egy pozitív folyamatnak tudható be az, hogy mára már nem kellenek hosszú évek, olykor évtizedek ahhoz, hogy felfusson egy vállalkozás. Hiszen tulajdonképpen bizonyos segítséggel, vagy egy jó médiás- marketinges asszisztenssel nagyon-nagyon hamar fel tudják futtatni a vállalkozásukat olyan szintre, hogy akár meglehetősen rövid időn belül online piacvezetővé tudnak válni. Én speciel nagyon tudom ajánlani induló vállalkozásoknak, illetve olyan régebben meglévő vállalkozásoknak, is akik még nem futottak be, vagy éppenséggel kifejezetten online felületen nem futottak be, hogy mindenképpen kezdjenek el ezen a területen építkezni. Amennyiben ez nem megvalósítható, akkor mindenképpen keressenek fel egy olyan céget, ami kifejezetten ezekre a helyzetekre van specializálva, mint például a MarketLeader csapata, akiknek kifejezetten az a céljuk, hogy online piacvezetőt csináljanak az ügyfeleikből.

Related Post